Pages

marți, 26 noiembrie 2013

Review Gorenje RK62010W/2

Dupa problemele pe care le-am avut cu combina no frost NRK6191CW (vezi aici) am cumparat tot Gorenje, dar de data aceasta o combina pe sistem clasic si cu 2 compresoare: RK62010W/2.

Am luat tot Gorenje fiindca tind sa am totusi incredere in sursele care mi-au recomandat acest producator de la bun inceput si care m-au asigurat ca defectul de la NRK6191CW a fost un accident.

Am luat pe sistem clasic fiindca din ce zisese frigotehnistul la un moment dat (din nenumaratele discutii) ca la no-frost e problema destul de comuna ca uneori sa mai inghete legume. Ei bine, la frigiderul anterior, un Zanussi (clasic) care m-a servit bine multi ani, asa ceva nu mi s-a intamplat... Da ar fi fost frumos sa nu am nevoie sa dezghet congelatorul, dar e mai important sa stiu ca totul e in ordine acolo. Si am luat combina cu 2 compresoare, deci am mai multa siguranta si pot decupla doar frigiderul sau doar congelatorul. Frigiderul are dezghetare automata, dar congelatorul.. va trebui sa ma ocup de el din cand in cand. Oricum, nu mai vreu no-frost!

Dar merge bine. Si e destul de silentios. Nu vorbesc despre 40db (RK62010W/2) vs 42db (NRK6191CW). Ci ca nu se mai aud sunetele stridente de pocnit de plastic cum era la no-frostul ala. Si e mare. Are 279l frigiderul si 86l congelatorul, si asta volumul util! Da, are 2m inaltime, dar ocupa loc cat un frigider normal.

Ca si paranteza, datorita spatiului interior, un concurent serios a fost Electrolux EN4000AOW (285l frigider + 90l), care ar fi facut in Ungaria si cu compresor ACC austriac, dar are peretii un pic cam subtiri si lumea zice ca ar putea deveni o problema in timp.


RK62010W/2 este facut in Slovenia, sau cel putin eu asa cred eu, si are compresoarele SECOP (Formerly Damfoss Compressors) Slovacia. Pare bine facut.


Ca si comparatie, NRK6191CW era facut in Serbia (avea o hartie unde scria acest lucru cu litere chirilice) si avea compresor chinezesc Jaixipera.

Nu are chestii sofisticate de genul dispenser de gheata, ionizator si mai stiu eu ce. Dar de exmeplu, in usa congelatorului sunt niste raftulete unde poti pune chestii mici, inclusiv punga pentru cuburi de gheata. Din pacate, desi incap 3 raftulete, doar unul este livrat, restul ti le cumperi separat din service. Si daca tot sunt la congelator, desi e mare, este un pic incomod. Are 3 nivele. Nivelul de sus are usita. OK. Nivelul din mijloc are sertar. Merge. Nivelul de jos are in schim un sertar cam mic si cam greu de manevrat. Dar na, iti aranjezi sa nu umbli des acolo.


Spre deosebire de majoritatea combinelor vazute, aceasta are in frigider 4 rafturi (nu 3). Mi s-a parut o idee buna. Dar hm.. dupa ce am inceput sa folosesc intr-adevar frigiderul parca ceva nu e OK. Probabil voi mai aranja candva rafturile (ca deh, totusi il am doar de cateva saptamani), dar momentan nu imi incape o cutie de lapte in picioare. Evident, imi incape in usa frigiderului, unde am renuntat la o polita din acelasi motiv. Din pacate am o singura zona in care imi incape in picioare o cutie de lapte (1 litru), deci sunt sanse ca intr-un viitor destul de apropiat sa renunt la unul dintre rafturi. Aceeasi problema este si la usa, acolo deja am renuntat la o polita si acum imi incap linistit inclusiv bidoane de 1.5l (cred ca incap sicele de 2l, dar nu prea folosesc).

Nu are cutie pentru oua. Te deranjeaza? Pe mine nu, ca am o cutie de oua super veche si buna. Ca si comparatie, NRK6191CW avea cutie pentru oua dar.. cred ca era pentru oua de prepelita, ca cele de gaina nu stateau.

In schimb are 2 cutii (una langa alta) pentru legume. Super bine impartit spatiul, super util. Fain.

La prima vedere s-ar putea spune ca ma plang. Nu. Am spus minusurile. Dar Gorenje RK62010W/2 este un aparat foarte fain. Sunt super multumit de el. Il recomand cu caldura.
Si.. grabeste-te! Am auzit ca Gorenje renunta la constructia de combine cu 2 compresoare, ceea ce inseamna ca s-ar putea sa mai gasesti ce mai au vanzatorii prin magazine si depozite si apoi gata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu