Pages

luni, 2 aprilie 2012

Cand toti ar avea de castigat: clickurile pe internet

Click & buy
Se pare ca internautul roman are un fel de aversiune fata de bannere si referrals-uri. Si eu am avut, de aceea poate stiu mai bine situatia.

Voi incepe cu partea mai putin vizibila a problemei si voi da ca exemplu bannerele. Clar, bannerele sunt pe un site pentru ca proprietarul (simplist vorbind) incearca sa castige un ban. Deci daca dai click, teoretic il ajuti. Practic de cele mai multe ori bani se incaseaza doar daca si cumperi produse.

Sa zicem ca ai vazut pe banner ca magazinul X are pret bun la produsul Y. Ce faceam eu? Deschideam separat un tab, mergeam pe pagina magazinului, cautam si cumparam produsul. Gresit! Daca faci la fel nu e OK. Daca dai click si mergi direct, tu nu platesti nimic in plus, iar site-ul castiga. Iar daca site-ul castiga, sansele ca maine sa dispara scad. Si, daca iti placea site-ul, ca doar nu ai ajuns acolo din greseala, e castig si pentru tine.

Un caz mai clar este cu anumite referrals-uri, cum ar fi cele de la cloud storage, cum ar fi cele de la Dropbox sau SpiderOak. La ambele, daca iti faci cont pe direct, primesti 2GB gratis. Daca mergi prin referral primesti extra 500MB, respectiv 1GB.

In concluzie, daca te intereseaza ceva, da click. Direct sau indirect, castigi. Iar ce castiga site-ul nu dai de la tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu