Pages

luni, 11 noiembrie 2013

Review Gorenje NRK6191CW

Atentie: e aproape o telenovela cu ce probleme am avut, nu sunt doar specificatii.

Dupa cum am scris aici, cautam de ceva timp masina de spalat. Am cumparat, acum o luna si jumatate, si masina de spalat, si frigider. Ambele Gorenje si din acelasi magazin. De ce Gorenje? Din ce studiasem, lumea ii cam lauda ca inca fac electrocasnice cu speranta de viata de 10 ani (fata de 5 ani media altora), la pret rezonabil.

Este vorba de un magazin fizic, caci de fapt mersesem doar sa ne documentam ce sa comandam, dar aici marfa parea OK, preturile OK, au oferit si un discount si.. ne-au convins. Oricum, hai sa povestesc despre combina frigorifica.

Din ce ne povestise vanzatorul, NRK6191CW parea un model fain. Modern, cu specificatii interesante: full no-frost (nu va trebui dezghetat nici macar congelatorul!), cu ionizator (care cica elimina mirosurile), made in Slovenia (adica mai bine decat China, Turcia sau Polonia). Ah, si cu o cutie de legume mare, cu o fanta interesanta de control a umiditatii (si temperaturii). Iar controlul temperaturii este electronic si are inclusiv o pozitie "Eco". Nu-i rau. Cum doar site-ul oficial Goreje da 5 ani garantie (!), acesta are doar 2 ani, dar si e mai ieftin.

Ei bine, cand am ajuns acasa si am despachetat toate hartiile am avut primele surprize: era de fapt fabricat in Serbia. Si, ceva ce nici nu ma gandisem sa verific: compresorul e chinezesc - Jaixipera! (Background: din ce citisem Gorenje foloseste in general compresoare mai bune). Na, asta e... nu e chiar asa problema.

Spatiul interior al frigider, desi nu e mic (dar nici imens) s-a umplut aproape complet la transferul din frigiderul vechi. In congelator, in schimb, a ramas si ceva spatiu. Deci pentru familia mea volumul util de 278l frigider + 92l congelator este multumitor.

MarketOnline

Eiii... dupa vreo o saptamana de functionare in care nu am observat nimic ciudat (in afara de zgomotul "normal", care include niste trosc-uri foarte stridente).. a inceput calvarul. Gasesc in cutie (deci in frigider) legume inghetate bocna! Woah, cum naiba? Pe eco ar trebui sa fie 5 grade, poate 8, dar minus?? Trebuie sa fie o greseala. Sun la service. Am sunat pe la sfarsitul programului, va veni a doua zi. OK.
De vreo 4-5 ani folosesc in frigider, pentru siguranta, un termometru. Unul de frigider/congelator, de la tehnica medicala. Ca niciodata nu se stie. Ei bine, seara sotia observa ca parca nu-i chiar atat de rece laptele din frigider. Pai da... termometrul indica 14 grade in frigider. Sun dimineata la service, il rog sa se grabeasca. (Iti imaginezi ce noapte "linistita" am avut. Si daca ar fi fost singura..). Vine domnul de la service, verifica, vaporizatorul (cred) este inghetat (eu surprins: no frost? inghetat?). Mi-l dezgheata (cu uscatorul de par!), verifica tot interiorul si pleaca. S-a rezolvat. Tinusem usa frigiderului prea mult timp deschisa (really?!).


Dupa cateva zile, aceeasi poveste. 14 grade in frigider si urca. De fapt a ajuns si la 19 grade. Si motorul mergea, bineinteles, in continuu. Iar vine, iar se uita, iar il dezgheata, pune senzorii lui, ca termometrul meu nu e bun. Hai sa scurtez: a venit mai multe zile la rand, apoi a fost totul OK vreo o saptamana, apoi iar probleme. La un moment dat a zis ca va comanda alta electronica. Apoi stai ca-i altceva. Apoi iar dadea vina pe noi, ca tinem usa deschisa prea mult, ca atingem senzorul frigiderului cu vasele de mancare.. chestii puerile. I-am demonstrat ca el citea temperatura sertarelor, nu pe cea a aerului, i-am explicat cu fizica elementara ca ceva nu e in regula (In mod normal aerul rece e mai greu decat aerul cald si cade. Dar cum in partea de sus se ajunge la 19 grade si in acelasi timp jos sun chiar si -7.5 grade, inseamna ca aerul rece nu este impins de aparat acolo sus de unde ar trebui sa cada.) A fost un calvar.
Am incercat sa sun in repetate randuri la Gorenje Romania, nu a raspuns nimeni. Le-am trimis e-mail si am intrebat de telefoane, mi-au trimis inca niste numere, la care tot nu a raspuns nimeni. Am trimis e-mail, tot nu a raspuns nimeni. Am fost FOARTE dezamagit. Singurii cu care m-am putut intelege au fost cei de la magazin, dar care au zis ca pana nu vine "negatia" (frigiderul declarat oficial defect) de la Gorenje (via service-ul autorizat) nu au ce face.


Am xeroxat hartiile sa merg la ANPC. Si ca sa fie totul ca o telenovela, in ziua in care urma sa fac plangerea (prin pauza de masa), ma suna de la service. A discutat problema mea cu Gorenje, sa ii dau actele xeroxate, copie de buletin samd ca imi face "negatia". Dar ca dureaza 10 zile pana vine. Cum ANPC recomanda sa incercam rezolvarea amiabila, am strans din dinti si am asteptat. De la service nu s-a mai atins de frigider, desi era cald inauntru. Ne-a sfatuit (bine) sa scoatem complet cutia de legume si sa dezghetam. Am dezghetat noi old-style no-frost-ul nostru bocna, am scos cutia de legume si am stat cu ochii pe frigider ca pe butelie. Dupa 9 zile a venit hartia si puteam sa ne luam banii inapoi.

Am luat, din acelasi loc, un RK62010W/2, tot Gorenje, dar pe sistem vechi si cu 2 compresoare. De ce? Fiindca desi mi-au pus rabdarea foarte tare la incercare, pana la urma nu ma pot plange de service prea mult. Ar fi trebuit, intr-adevar, sa il declare defect mai devreme. Dar pana la urma a facut-o. Si a venit destul de prompt la noi. Si a raspuns la telefon, inclusiv duminica. La magazin pot sa reprosez doar ca mi-au vandut combina din Serbia ca fiind din Slovenia. Posibil sa nu se fi documentat, nu pot acuza rea-vointa. Si in rest au fost receptivi, comunicativi si prompti. Iar Gorenje Romania, desi autisti, au acceptat problema (desi poate ciudata si cu ocurenta ciudata) si au acceptat declaratia ca e defect. Plus, de la magazin, unde se vand multe frigidere, au fost destul de socati ca o combina Gorenje are defect atat de mare (sau sunt actori buni). Cineva de pe un forum are NRK6191TX (model foarte apropiat) si ii merge bine, deci clar am avut eu ghinion (dar nici ca mai vreau no-frost!). Si ca un plus, au venit cu combina noua si au luat-o pe cea veche, dintr-un foc.


Acum cateva cuvinte despre sistemul no-frost - cel putin cum l-am inteles la combina Gorenje NRK6191CW. Din cate am inteles, compresorul, ca e unul singur, raceste congelatorul. De acolo aer rece urca in frigider. Acest aer ar trebui sa aiba 0 grade. Si acest aer, cred eu, ar trebui sa urce prin "coloana" din partea din spate a frigiderului pana sus si sa iasa prin fante la diferite nivele (cel mai important: sus de tot). Mai exista o fanta reglabila in spatele cutiei de legume, pe unde iese tot aer rece. Nu stiu prin care fante intra si prin care iese aerul, dar cred ca la mine de sus nu venea nimic rece. Coloana din spate este de fapt din polistiren si din ce am vazut cred ca nu are nici un ventilator sus (stiu sigur ca are unul - se pusese si problema daca nu e intepenit -, dar nu stiu unde este amplasat, cred ca jos). Domnul de la service mi-a declarat intr-o zi, cu nonsalanta, ca si dansul, pe un LG, mai pateste sa aiba - foarte rar - cateva legume congelate. Deci din punctul meu de vedere sistemul no-frost pare sa aiba o eroare generala de conceptie sau implementare, si nu numai in cazul meu (extrem). Iar chestia cu consum mic e o prostie de marketing.

Gorenje RK62010W/2 este pe sistemul vechi, dezghetare automata frigider, are 2 compresoare - unul pentru frigider si unul pentru congelator, consuma cu 7kWh/an mai mult decat no-frost-ul. RK62010W/2 a costat cu 380 RON mai mult decat NRK6191CW si are cu 57l mai mult spatiu in frigider. Sa vedem ce voi povesti despre el in curand. Sunt multumit de el, detalii aici.

8 comentarii:

  1. Buna ziua, imi pare rau de cele intamplate. Intreb si eu ca potential cilent , acesta Gorenje RK62010W/2 unde e facuta si compresorul unde e facut? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua. RK62010W/2 este facut in Slovenia (sunt 90% sigur, o sa verific hartiile si voi reveni). Si compresoarele (ca sunt 2 la numar, unul pt frigi, unul pt conge) sunt marca SECOP. Nu stiu in ce tara. Voi incerca sa fac o poza cu compresoarele si sa revin, dar nu promit ca voi apuca inainte de week-end-ul viitor, ca nu-i chiar atat de usor de scos/rotit frigiderul in configuratia mea de acasa...

      Ștergere
    2. Buna ziua, am reusit in sfarsit sa fac pozele promise. Am scurtat adresa: http://bit.ly/1aLXTWC si http://bit.ly/1bO8NYu Sunt pozele de la ambele compresoare. Pe ambele scrie Made in Slovakia. Ambele sunt SECOP. Pe unul scrie si "Formerly Danfoss Compressors". Am bluruit codul de bare, ca deh, sa nu comenteze producatorul sau mai stiu eu ce...

      Pe hartii nu am gasit nimic despre proveninenta combinei in ansamblu, dar eu tot zic ca e Slovena (in cealalta, sarbeasca, era hartie cu Made in; si cred ca toate alea sarbesti au compresorul chinezesc).

      Ștergere
    3. Am reusit sa fac si un review la RK62010W/2: http://cwaji.blogspot.ro/2013/11/review-gorenje-rk62010w2.html

      Ștergere
  2. Salutari...am cumparat un Gorenje NRK 6203TX A+++, compresorul e Sepco made in Slovacia.Parerea mea este ca totul depinde de noroc, la ce criza de personal calificat exista pe piata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi apare la congelator eroarea E02. Ce pot sa-i fac? Frigider 2 motoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare ca un senzor a picat. Variantele pe care le-am gasit pe net ar fi:

      - daca va pricepeti, verificati daca functioneaza ce au scris aici: https://forum.softpedia.com/topic/809365-combina-frigorifica-gorenje-k3572cela-eroare-e2-remediere-defect/

      - sunati la un service

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere