Pages

joi, 18 august 2011

Ce aparat foto sa imi iau?

Imi plac aparatele foto digitale, clar. Am umplut multe DVD-uri cu poze de la diferitele ocazii si din diferitele locuri pe unde am calatorit. Nu sunt un super cunoscator, dar nici un ageamiu care stie doar sa foloseasca "auto" si sa apese pe buton.

Dupa indelungi cautari mi-am cumparat, in 2006, un Sony DSC-H2. Sunt FOARTE multumit de el. Face poze foarte frumoase pe lumina buna, face poze mai mult decat rezonabile pe lumina mai slaba (chiar si fara trepied si bineinteles la un ISO fara prea mult zgomot), setarile sunt destul de clare si simple. Am avut noroc si nu are problema cu butonul de declansare. Si imi place foarte mult ca lucreaza cu baterii (nu depind de acumulatori proprietar).

Dar incepe sa fie depasit. Unul din punctele unde pierde teren mult este partea de video, intr-o lume in care toti vor sa filmeze HD, iar mpeg-ul de 640x480 incepe sa nu ma mai satisfaca nici pe mine.
Plus ca are o varsta si incepe sa aibe probleme de focus (am reusit si sa zgarii un pic obiectivul).

Deci am inceput sa ma uit in jur si m-am speriat. Inca nu sunt aparate care fac poze la fel de frumoase. Bun, aici e o alta poveste. DSC-H2 altereaza putin realitatea/culorile, dar rezultatul este foarte frumos (stiu ca unii vor face ca trenul, dar am observat ca de fapt noi nu ne dorim sa vedem realitatea "reala", ci una "frumoasa"). Oricum, m-am cam pleostit. Aparatele noi lucreaza la niste ISO-uri ametitoare, fara sa mai conteze asa mult ca pozele au mai mult zgomot (pureci).

Dar de curand am gasit un articol care mi-a reaprins speranta si am inceput sa caut mai mult. Cei de la Sony au patentat un altfel de CMOS ("cip de retentie de imagine") numit Exmor R.

Comparatie CMOS vechi vs Exmor R. Sursa: sony.com

Teoria zice ca la CMOS-ul traditional foarte multa lumina primita de la "subiect" (poza) se pierde, lucru care nu se intampla la Exmor R. Pe pagina Sony exista explicatii mai vaste.

eMag are de vanzare cel putin 2 modele Exmor R: DSC-HX100 si DSC-HX9V. Pozele arata grozav (alegeti din combo box fiecare "test" pe rand). Ramane sa ma decid daca iau aparat mai mare sau mai mic.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu