Pages

miercuri, 17 august 2011

Cum isi trateaza Dacia clientii

..sau cum nu mi-am cumparat Logan.

Dupa multe luni de invartit prin pietele de masini mi-am dat seama ca de fapt nu sunt omul care sa se lege la cap cu una second hand. O fi bine sau rau, nu stiu. Si cum banii erau/sunt o problema, am ajuns la Dacia.

M-am invartit in jurul cozii inca vreo o saptamana, am tot incercat configuratii - sa iasa ieftin, sa aiba dotarile de care am nevoie - si gata, m-am dus la dealer. Era in jurul lui 20 mai.

Am mai discutat cu acesta, ca avea si un Renaul Symbol la pret apropiat, dar nu eram dispus sa dau mai mult. Deci, gata, iau Logan. Cum ceream dotari de top (ha-ha!) adica motor de 105 CP, A/C si maximum de airbag-uri, mi s-a spus ca asa ceva nu e pe stoc, dar se va face comanda si sigur va fi gata in jur de 1 iulie. Mie imi trebuia pentru 1 august, deci marja de eroare era OK.

Fac contractul, platesc avansul si.. astept. Era cam 25 mai. Stiam ca in max o luna pot rezilia contractul si primesc avansul inapoi, dar nu parea o informatie de interes la acel moment.

Si incep sa treaca saptamanile. Cam o data pe saptamana il sunam pe dealer "ce mai e nou?" "nimic, inca nu am raspuns de la Dacia".

La 3 saptamani m-am alarmat si am recitit hartiile. Dacia ar fi trebuit sa imi zica CLAR o data aproximativa de livrare la max 10 zile (calendaristice) de la contract. Hmmmm...



In urmatoarele 2-3 zile sun dealerul zilnic, dar nu se rezolva nimic. Cica Dacia imi poate oferi doar ce e pe stoc (normal, fara mai nimic din extra-urile pe care le vroiam) si cu 1000 euro discount. Iar masina mea, stupoare: doar in septembrie.
 
Sun la pompos denumita "vocea clientului", la Mioveni, chiar il suspectam deja pe dealer ca ma minte. Stupoare din nou: "discutam cu dealerul, discutam cu cei de la productie si va sunam inapoi". Pai bine, dar vroiam un raspuns independent de al dealerului. Sau ca la noi, hai sa acoperim buba? Prima bila neagra.

Trec vreo 3-4 ore. Inca nimic. Mai aveam 3 zile din cele 30 pentru reziliere. Eram stressat. Sun din nou, ca nu m-ar mira sa li se termine programul. "Inca nu am primit raspuns de la Productie". "A! Acum a intrat mailul." (Credeam ca numai eu mint prost. A doua bila neagra.) "Aaaa... pai modelul dumneavoastra se poate livra prin 10-15 septembrie, ca in august fabrica e inchisa.

Am mers si am reziliat contractul. Cica in max 30 zile primesc banii inapoi. Dupa 30 de zile merg la dealer: banii inca nu au intrat. Suna la Dacia. "A, pai cineva a notat gresit contul, ne mai dati contul o data"? Dupa inca vreo o saptamana mi-am primit banii inapoi.

Concluzii:
  • Dacia se comporta cu clientii chiar mai putin profesionist decat vanzatorii de pepeni.
  • se plang ca nu ii ajutam, ca nu sprijinim productia locala, dar, desi clar comenzile curg (altfel termenele de livrare ar fi mai mici, nu?) ei isi permit sa inchida fabrica o luna de zile.
  • majoritatea vanzatorilor de orice se comporta bine cu tine macar pana ti-au luat banii. Daca Dacia s-a comportat asa fara sa fi primit banii mei (doar un avans), nu ma puteam astepta la nimic bun de la ei dupa achizitie. Multa bafta celor care se gandesc sa ia Dacia. Parerea mea? Mai ganditi-va o data!

PS. Am cumparat altceva, iar masina mi-a fost livrata prin 25 august. La altii se poate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu